Træningsprogram Wink

Find en god, lang bakke og en kortere, men stejlere bakke i dit træningsområde. Lav en rundstrækning, som går over begge bakker, og 2 rundstrækninger, der kun indeholder enten den korte eller den lange bakke.

Rundstrækningerne bør ikke være over 5 kilometer lange. Før du starter på programmet, så notér dig, hvilket gear du bruger, når du kører op ad bakkerne. Brug turen ud til rundstrækningerne som opvarmning.

Træningsprogram    

   START MED:Undecided

   SLUT MED:Tongue out

Uge 1 Kør rundstrækningen med den lange bakke. Vælg et gear, der er et hak tungere end dit normale. Kør bakken siddende og i jævnt tempo. Gennemkør rundstrækningen 3 gange.   Kør derefter rundstrækningen med den korte bakke. Kør bakken aggressivt, stående og med høj intensitet, men i dit sædvanlige gear. Gennemkør rundstrækningen 3 gange.
       
Uge 2 Dagen starter på rundstrækningen med den korte bakke. Kør bakken aggressivt, stående og i et gear, der er et hak tungere end dit sædvanlige. Kør rundstrækningen 3 gange.   Snup rundstrækningen med den lange bakke. Kør bakken siddende, i frisk tempo og med normal gearing. Gentag 3 gange.
       
Uge 3 Kør rundstrækningen med begge bakker 2 gange. Gearingen skal være et hak over normalen. Kør den lange bakke siddende og i frisk tempo og den korte stående og aggressivt.   Kør rundstrækningen med den korte bakke 2 gange aggressivt, stående og med normal gearing. Snup så rundstrækningen med den lange bakke 3 gange i jævnt tempo og med normal gearing.
       
Uge 4 Kør rundstrækningen med begge bakker. Gearingen skal være normal. Kør den lange bakke siddende og i frisk tempo og den korte aggressivt og stående. Gennemkør 2 gange.   Kør rundstrækningen med den lange bakke 3 gange siddende og i jævnt tempo. Gearingen skal være normal.
       
Uge 5 På rundstrækningen med begge bakker sætter du dit gear et hak over normalen. Kør den lange bakke siddende og i hårdt tempo. Kør den korte bakke aggressivt og stående. Gennemkør 4 gange.   Kør derefter rundstrækningen med den lange bakke siddende og i frisk tempo. Gearingen skal være normal. Gennemkør rundstrækningen 1 gang.
       
Uge 6 Start på rundstrækningen med begge bakker. Gearingen er et hak over normalen. Kør den lange bakke siddende og i hårdt tempo. Den korte bakke køres aggressivt og stående. Gennemkør 5 gange.  

Snup til sidst rundstrækningen med den lange bakke, som du kører siddende og i jævnt tempo. Gearingen skal være et hak over normalen. Gennemkør rundstrækningen 2 gange.

Ruter på garmin connect

Bliv inspireret på vores garmin connect side. Se alle ruter her >>

SCK Kolding Garmin ruter

Klubbens aktiviteter